آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....
چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 14:50 ::  نويسنده : آرمان

به نقل از سايت باشگاه استقلال، کنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي نهايي بازيکنان استقلال در ليگ قهرمانان آسيا را تاييد کرد.
اسامي بازيکنان استقلال به شرح زير است:

1-وحيد‌طالب‌لو 22-محمدمحمدي 30-مازيار شعباني 40-محمد ترکمن 2-اميرحسين ‌صادقي 3-مهدي ‌اميرآبادي 4-حنيف‌ عمران‌زاده 5-بيژن کوشکي 6- هادي شکوري 16-آندره‌لوئيز 31-جواد شيرزاد 8-مجتبي جباري 11-ايمان مبعلي 13-محسن‌يوسفي 14-کيانوش رحمتي 15-يعقوب‌کريمي 17-فرزاد آشوبي 18-مهرشاد مومني 20-فيليپ‌آلوز دسوزا 23-اميدرضا روانخواه 26-فردين عابديني 33-پژمان منتظري 7- فرهادمجيدي 9-آرش برهاني 10- ميلاد ميداودي 12-سيدمهدي سيدصالحي 32-هوار ملامحمد 37-اسماعيل شريفات

چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 12:16 ::  نويسنده : آرمان

هفته هجدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال عربستان در 2 روز آينده با برگزاري 7 ديدار پيگيري مي‌شود.
در جريان هفته هجدهم ليگ عربستان، فردا 3 مسابقه برگزار مي‌شود که در حساس‌ترين بازي‌ها، تيم‌هاي الاتحاد و النصر، حريفان پرسپوليس و استقلال در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا در خانه به ترتيب از الاهلي و الفيصلي پذيرايي مي‌کنند.
الفيصلي در رده ششم و الاهلي در رده هفتم جدول رده بندي قرار دارند که اين موضوع بيانگر کار سخت حريفان استقلال و پرسپوليس در هفته هجدهم ليگ است.

در ادامه رقابت‌هاي اين هفته جمعه 2 ديدار حساس ديگر برگزار مي‌شود و الشباب و الهلال، حريفان ذوب‌آهن و سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا بايد در ديدارهايي خارج از خانه به ترتيب با تيم‌هاي قعرنشين القادسيه و الفاتح ديدار کنند. الهلال که هفته آينده بايد با سپاهان ديدار کند، اميدوار است در صورت پيروزي مقابل الفاتح و توقف ساير مدعيان، گامي اساسي براي قهرماني بردارد.
بازي‌هاي 4 تيم آسيايي عربستان در هفته هجدهم ليگ برتر اين کشور در صورتي که با پيروزي براي آنها همراه باشد، در آستانه هفته اول رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا مي‌تواند روحيه‌اي مضاعفي به اين 4 تيم ببخشد.

جدول رده‌بندي ليگ عربستان تا پايان هفته هفدهم:
1- الهلال 41 امتياز
2- الاتحاد 33 امتياز
3- الشباب 31 امتياز
4- النصر 29 امتياز

 

چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 12:6 ::  نويسنده : آرمان

روزنامه ايووينينگ کرونيکال عنوان کرد که سران نيوکاسل از اکنون به فکر يارگيري در فصل تابستان هستند. آنها براي اين منظور نفرات مورد نظر خود را شناسايي کرده‌اند. يکي از بازيکنان مورد نظر پيترکراچ است.
در اين ارتباط يک منبع نزديک به تاتنهامي‌ها عنوان کرد: نمايندگان نيوکاسل پس از ارائه پيشنهاد با مقامات تيم لندني وارد مذاکره شده‌اند.
اين گزارش حاکيست مهاجم دو متر و دو سانتي‌متر تيم تحت رهبري هري ردنپ، علاوه بر نيوکاسل، مورد توجه استو‌ک‌سيتي و آستون‌ويلا نيز قراردارد.
کراچ 30 ساله از دو سال قبل در خدمت لندني‌ها است. وي در اين مدت توانسته 63 مرتبه به ميدان رود و 10 گل نيز براي تيمش به ثمر رساند.

 

چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 10:18 ::  نويسنده : آرمان

 

 

 

دیدین استقلالو دیدین این تیم باغیرتو حالا بگین پرسپولیس خوبه

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : آرمان

متوسل‌زاده که به واسطه رفتار جوانمردانه‌اش در بازي فصل گذشته مقاومت سپاسي و استيل‌آذين، کانديداي دريافت جايزه بازي جوانمردانه ورزش جهان شده بود پنجشنبه شب در مراسم باشکوهي که در هتل بيورويج پالاس شهر لوزان سوئيس برگزار شد جايزه پيردوکوپرتن را دريافت کرد.


جایزه اول بازی جوانمردانه سال 2010 ورزش جهان به امین متوسل‌زاده مهاجم تیم فوتبال باشگاه راه‌آهن اهدا شد.

این جایزه همه ساله به ورزشکاری اهدا می‌شود که بارزترین حرکت جوانمردانه را انجام داده باشد. ژاگروک رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ضمن تقدیر از رفتار جوانمردانه این ورزشکار ایرانی جایزه پیردوکوپرتن را به مهاجم تیم فوتبال راه‌آهن اهدا کرد.

در این مراسم نماینده سازمان جهانی یونسکو، نمایندگان فدراسیون‌های بین‌المللی فوتبال، والیبال، بسکتبال، دوومیدانی، کشتی، راگبی جهان، رئیس انجمن ورزشی نویسان جهان، تمامی روسای انجمن ورزشی نویسان کشورهای مختلف، نماینده شورای علوم ورزشی و تربیت بدنی جهان و ... حضور داشتند و جایزه اول از سوی کمیته بین‌المللی بازی جوانمردانه به امین متوسل‌زاده اختصاص یافت.

متوسل زاده فصل گذشته در بازی مقاومت - استیل آذین به دلیل مصدومیت بازیکن حریف از فرصت گل تیمش گذشت.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 19:21 ::  نويسنده : آرمان

خب ایناکه خوب بود

ینکی رو نگاه کنید

 

 

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 19:17 ::  نويسنده : آرمان

در جریان بازی سپاهان و ذوب آهن در جام حذفی از یکی از داوران قدیمی کشور به نام عرب براقی تقدیر شد. پس از سوت پایان بازی عباس بهروان دوان دوان خودش را به او رساند و گفت: بینندگان عزیز در خدمت زنده یاد عرب براقی هستیم!

 

دقایق پایانی بازی برزیل و هلند در مرحله نهایی جام جهانی 98 بود، داور به نشانه خطا سوت زد و بهرام شفیع گفت:((و این هم سوت پایان بازی)) برزیلی ها ضربه خطا را زدند و گزارشگر به امید اینکه داور خیلی زود خاتمه بازی را اعلام کند سکوت کرد یک دقیقه هم گذشت اما داور سوت نزد شفیع هم بدون انکه خم به ابرو بیاورد سکوت را شکست و گفت ((حالا رونالدو صاحب توپ میشه ((

 

در جام جهانی 1990، تیم ملی ایتالیا گلزنی به نام سالواتوره اسکیلاچی داشت. در جریان برگزاری مسابقات هرکدام از گزارشگران به شیوه متفاوتی نام او را تلفظ می کردند. در یکی از بازی ها، وقتی او دروازه حریف را باز کرد بهرام شفیع گفت:

حالا اسکیلاچی ،اسکلاچی ،اشیلاچی،شیلاچی یا هر اسم دیگه ای داره من نمیدونم! به هر حال گل خودش را زد!

 

در یکی از بازی های تیم مراکش در جام جهانی 98 نام بازیکن این تیم به همراه پرچم قرمز رنگ مراکش روی صفحه تلویزیون حک شد. بهرام شفیع با هیجان فریاد زد ((بله، نفهمیدیم چی شد اما در هر صورت داور بازیکن مراکش را اخراج کرد و حالا این تیم باید ده نفره به بازی ادامه بده((

 

در روزهایی که دانمارک تا مراحل پایانی جام ملت های 1992 پیش رفته بود و علاقمندان فوتبال نام بازیکنان نه چندان مطرح این تیم را از هم می پرسیدند، بهرام شفیع یکی دیگر از شاهکارهایش را رو کرد! مربی دانمارک دست به تعویض زد و کارگردان تلویزیونی نام بازیکن تازه وارد و بازیکن تعویضی را به همراه عبارت DENMARK روی آنتن فرستاد. شفیع اسم بازیکنی که به سمت نیمکت ذخیره ها حرکت می کرد را درست تلفظ کرد اما...(( و به جای او دن مارک وارد زمین میشه!((

 

در جریان یکی از بازیهای پرسپولیس در فصل گذشته که پس از افطار برگزار می شد، مجید خدایی کشتی گیر ملی پوش ایرانی در میان تماشاگران حاضر شده بود وقتی تلویزیون چهره او را به تصویر کشید عادل فردوسی پور گفت: ((این هم مجید خدایی کشتی گیر تیم ملی فوتبال ایران))

 

عباس بهروان در حین گزارش استقلال و سپاهان در تورنمنت نقش جهان اصفهان ((همان طوری که مشاهده می کنید شرایط جوی اصلا مناسب نیست. وزش باران و بارش باد امکان برگزاری یک بازی زیبا را از بین برده))

 

بازی نیمه نهایی جام جهانی 94بین برزیل و سوئد برگزار می شد و باز هم عباس بهروان پشت میز گزارش نشسته بود. در دقیقه 9 ضربه مازینهو به تور کناری دروازه اصابت کرد و به اوت رفت ((توی دروازه ...توی دروازه..این گل می تونه نوید یک بازی پر گل و زیبا رو باشه برزیل 1 سوئد 0)) البته پانزده دقیقه بعد جهانگیر کوثری که به عنوان کارشناس در استودیو حضور داشت گفت:((البته مثل اینکه ان توپ گل نشده بود. ضمن عذر خواهی از بینندگان عزیز، بازی کماکان 0_0 دنبال می شه))

 

اسکندر کوتی در حال گزارش بازی غیر زنده تیم ملی اتریش و یک تیم دیگر بود. بالای صفحه تلویزیون در محل مربوط به درج نام تیم ها و نتیجه بازی نام لاتین اتریش (Austria)درج شده بود و جناب گزارشگر این تیم را استرالیا خطاب می کرد. کار به جایی رسید که پس از پایان پخش این بازی ضبط شده مجری شبکه سه با اشاره به تماس های پر تعداد مردمی ضمن عذر خواهی، اشتباه گزارشگر را تصحیح کرد.

 

چلسی گل زد و جواد خیابانی در لا به لای فریادهایش گفت: ((بدون شک الان مردم شهر چلسی خیلی خوشحال هستند)) او بعدها این واقعیت را که در کل بریتانیا شهری تحت عنوان چلسی وجود ندارد پذیرفت. اما به عنوان اخرین دفاعیه اش مدعی شد چلسی نام محله ای در لندن و منظور گزارشگر هم اشاره به ان محله بوده است. مثل این می ماند که گزارشگر بعد از گل استقلال بگوید: ((الان اهالی میدان استقلال سر از پا نمی شناسند))

 

کریم باقری بازیکن ارمینا بیله فلد پشت یک ضربه ایستگاهی از فاصله 30-40 متری ایستاد و مزدک میرزایی که دو مانیتور را پیش روی خود داشت برای نواخته شدن ضربه لحظه شماری می کرد. یکی از مانیتور ها مربوط به پخش مستقیم و بدون تاخیر بود و دیگری با حدود 15-10 ثانیه تاخیر تصاویر مربوط به شبکه سه را روی آنتن می فرستاد. کریم در مانیتور شماره یک ضربه را زد و گزارشگر با هیجان بسیار زیاد شوت او را استثنایی لقب داد. تماشاگر تلویزیونی اما هنوز باقری را در حالی که دست به کمر زده بود و دیوار دفاعی حریف را بر انداز می کرد می دید. عکس العمل مزدک خیلی جالب بود: ((البته این ضربه لحظاتی بعد زده شد))

 

این یکی را محمد دادکان به خاطر می آورد. قبل از اینکه رییس فدراسین فوتبال شود در یکی از برنامه های کارشناسی سیما با اجرای عباس بهروان شرکت کرد. مجری گفت: ((شما خیلی ساکت نشستین آقای کانداد... ببخشید اقای دادکان))

 

دوستان نزدیک هنوز اورا پولی اوف صدا می زنند! داستان از این قرار است که ایشان پیش از انکه این واژه Play off سر زبان ها بیفتد لغت فارسی آن را در جایی خوانده بود و در جریان یکی از گزارش هایش گفت: ((اگر همین نتیجه حفظ شود سرنوشت در بازی پولی اوف مشخص خواهد شد.

 

این یکی فوتبالی نیست اما خیلی قشنگه. یدالله اعتصامی در جریان گزارش مستقیم یکی از جدال های داخلی در حالی که از نمایش پسر یکی از کشتی گیران قدیمی به وجد آمده بود، تصمیم گرفت احساسش را در قالب یک بیت شعر بیان کند: ((پسر کو ندارد نشان از پدر ... نشاید که نامش نهند آدمی!!!)) البته بسیاری از کارشناسان ادبیات معتقدند قدیم ها مصراع دوم این بیت ((تو بیگانه خوانش نخوانش پسر))بوده

 

بازی پرسپولیس و تراکتور سازی بود. تابلوی تعویض بالا رفت و غلام حسین دین محمدی قصد داشت برای تراکتور وارد زمین شود. جواد خیابانی اما ناگهان تمام تماشاگران تلویزیونی را در جای خود میخکوب کرد: ((حالا غلام حسین دین محمدی برادر بزرگتر رسول خطیبی وارد زمین می شه! )) او بعد ها مدعی شد نسبت خانوادگی حسین و رسول خطیبی و سیروس و غلامحسین دین محمدی را قاطی کرده.

 

و دفتر داستان های شیرین سوتی های گزارشگران را با خاطره ای ازگزارش غلامعلی پیر ایرانی در زمان برگزاری مسابقات دسته فوق سنگین وزنه برداری بازی های آسیایی دوحه می بندیم: ((حالا، حسین رضا زاده وزنه 205 کیلو متری را بالای سر می برد ))این مورد البته از رادیو انتخاب شده بود.

 

به نظر شما بهترین سوتی کدام یک است؟



سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 18:57 ::  نويسنده : آرمان

اسکوربورد ورزشگاه باهنر کرمان که معمولا کم هم سوتی نمی دهد آنچنان که در عکس زیر می بینید سوتی عظمی داد! تا از چشمان تیز بین عکاسان این لحظه را سریع شکار کنند!  به نظر می‌رسد، بهتر است با وجود برنامه‌هایی مثل دوربین نود و سایت‌های خبری مسوولان پشتیانی  این اسکوربورد قبل از عمومی کردن پیام‌های خبری خود آن‌ها را حسابی بررسی کند تا این گونه مهندس را دکتر نکنند و دکتر را مهندس خطاب نکنند!

 

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 18:46 ::  نويسنده : آرمان

مجتبی جباری متولد 26/3/1363 در رباط کریم به دنیا آمد . به دلیل شغل پدرش فوتبال را از تیم راه آهن شروع کرد . در تیم نوجوانان راه اهن به مدت 2 سال بازی کرد و سال بعد به جوانان اتکا پیوست . وی سپس مجدد به امید راه آهن برگشت و دراین تیم مشعول به بازی شد .با دعوت احدی مربی وقت امید استقلال تهران جباری به این تیم پیوست و سپس به طور قرضی به مدت یکسال در تیم بزرگسالان ابومسلم توپ زد و با درخشش در این تیم توجه همگان را به خود جلب نمود . وی با تیم ابومسلم خراسان به مربیگری اکبر میثاقیان به مقام نایب قهرمانی جام حذفی رسید و درخشش وی در این فصل موجب بازگشت مجدد وی به تیم استقلال شد .برگشت مجدد او به استقلال بسیاردلنشین و توام با موفقیت بود . دعوت شدن او به تیم ملی و راه یابی به جام جهانی همراه این تیم قهرمانی در لیگ پنجم در روزی به یاد ماندنی که در حضور 120 هزار تماشاگر استقلال به دست آمد وهمچنین انتخاب وی به عنوان 10ورزشکار برتر سال84 مهمترین اتفاقات زندگی ورزشی او در این سال بود .در پایان لیگ پنجم مجتبی جباری از سوی کارشناسان به عنوان پدیده لیگ انتخاب شد و همچنین از طرف مردم به عنوان بهترین بازیکن استقلال وبهترین بازیکن لیگ اتخاب شد.پست تخصصی محتبی جباری هافبک نفوذی است

 

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : آرمان

فرهاد مجیدی از کشاورز تا بازگشت به استقلال:
سوم ژوِئن سال 1977 و یا بهتر بگوییم 13 خرداد 1355 در تهران به دنیا آمد. در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب رشد کرد. کم کم به فوتبال علاقه مند شد. او در کنار دو خواهر و یک برادر بزرگ شد. برادر کوچک تر فرهاد را هم خوب می شناسید. فرزاد مجیدی که درست بسان فرهاد از بهمن به استقلال تهران پیوست. فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود. از تیم های پایه کار خود را آغاز کرد. گرچه مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. فرهاد مجیدی این روزها دوباره پیراهن استقلال تهران را بر تن کرده است. پیراهنی که با آن به فرهاد مجیدی تبدیل شد و شاید با آن از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد. پس از حضوری تقریبا کوتاه در جوانان کشاورز در همان رده سنی به تیم بهمن پیوست. وضعیت در تیم جوانان بهمن بهتر از کشاورز بود. روزی 3 بار تمرین می کرد. تمرین های سنگین و نفس گیر. برای حضور در مسابقات استانی به تیم صنایع پارچین پیوست و مدت کوتاهی به صورت بازیکن قرضی در این تیم توپ زد. درخشش او در تیم صنایع باعث شد تا مربیان تیم امید بهمن برای جذب دوباره او تلاش کنند. پس از هشت ماه بازی در صنایع پارچین وارد تیم امید بهمن بود. او می دانست که اگر در رده سنی امید موفق ظاهر شود می تواند به تیم بزرگسالان و مطرح بهمن راه پیدا کند. پس وقت تلاش بود! تلاشی برای رسیدن به یک آرزوی دیرینه! او پس از یک دوره کوتاه به آرزویش رسید و پیراهن تیم بزرگسالان بهمن را بر تن کرد. آن روزها بهمن در شرایط خوب و آرمانی قرار داشت. او حالا آرزوهای بزرگتری در سر داشت.
پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن به استقلال تهران پیوست. تیمی که همیشه آرزوی پوشیدن پیراهنش را در سر داشت. فرهاد مجیدی می دانست که راه سختی در پیش دارد. راهی که به قله های افتخار ختم می شد. او در استقلال به یک شاه مهره تبدیل شد! شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. گل که می زد یک دستش را روی سینه می گذاشت و دست دیگر را باز می کرد! حرکت او بعد از هر گل تکرار می شد. مجیدی سالها برای استقلال بازی کرد و در واقع همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.
درخشش او در بازیهای لیگ ایران و حتی در سطح آسیا با پیراهن استقلال باعث شد تا سران باشگاه راپید وین اتریش که با استقلال روابط حسنه ای داشتند سخت به دنبال جذب فرهاد باشند. فرهاد مجیدی تصمیم خود را گرفت و در زمان حضور فتح الله زاده به اتریش ترانسفر شد. گرچه حضور او در اتریش چندان رویایی و همراه با موفقیت نبود اما فرهاد همیشه از آن به عنوان یک تجربه طلایی یاد می کند. اختلاف در مبلغ قرارداد و همین طور یکی دو مصدومیت سنگین باعث شد تا فرهاد مجیدی فکر ادامه فوتبال در اروپا را از سر خود بیرون کند. رضایت نامه او بعد از یک فصل نا موفق در اتریش صادر شد.
شاید فکرش را نمی کرد که در امارات به آن همه موفقیت برسد. اولین تیم او در امارت الوصل بود. پس از مدت کوتاهی با شرایط فوتبال امارات آشنا شد. کم کم به یک ستاره محبوب در بین شیوخ اماراتی تبدیل شد و پوسترهای او در سرتاسر امارات به چشم می خورد. سبک بازی او با دیگر بازیکنان آنقدر متفاوت بود که بازیهای او خیلی زود به چشم آمد. فرهاد مجیدی از نظر مالی نیز آنقدر تامین بود که جایی را جز امارات ترجیح نمی داد. پس از الوصل به الاهلی امارات پیوست. در آنجا نیز بازیهای خوبی به نمایش گذاشت. اما در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاههای امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد. گل رویایی او در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. در طول مدت حضور در الاهلی حدود 130 گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال 2006 این تیم قهرمان لیگ امارات شد.
او در سال 1375 برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. محمد مایلی کهن مربی وقت تیم ملی به توانایی های فرهاد اعتقاد داشت. فرهاد مجیدی اولین بازی ملی خود را در برابر کویت و در سال 1375 انجام داد. گرچه او همراه تیم ملی به جام جهانی 1998 فرانسه هم رفت اما از او به عنوان یک بازیکن کم فروغ در رده ملی یاد می شود. او در حالی که در اوج بود و در امارات می درخشید خیلی کم به تیم ملی دعوت می شد و زمانی هم که به اردو ها ملحق می شد به دلیل دوری طولانی از تیم ملی نمی توانست به هماهنگی لازم برسد. او در طول دوران بازیگری خود 41 بازی ملی انجام داده است و تنها موفق به ثمر رساندن 10 گل شده است.
مشکلات داخلی او با مدیران النصر امارات و فسخ قراردادش باعث شد تا در بدو ورود دوباره ناصر حجازی به استقلال، صحبت از بازگشت فرهاد مجیدی به میان آید. فرهاد مجیدی پس از کش و قوس های فراوان به استقلال پیوست تا به قولی که در زمان جدایی اش از استقلال داده بود عمل کند. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند. فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره کارت آی تی سی خود را دریافت کرد فرهاد مجیدی می خواهد با درخشش در تیم محبوب و اسبق خود بار دیگر به یک ستاره تبدیل شود.

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1

Alternative content