آبی استقلالی
این وبلاگ هم چی درباره ی بازیکنان استقلال مطالب زیبای فوتبال و....

يک گزارش کوتاه از روزنامه ايندپنديت بيان مي‌‌کند ميان خريد و فروش بازيکن در ليگ برتر انگليس تناسب منطقي وجود ندارد.


  در شرايطي که اين پيکارها با حضور تيم‌هاي مطرحي همچون منچستريونايتد، آرسنال، چلسي، منچسترسيتي، تاتنهام، ليورپول و ... همه ‌ساله با توجه بيشتر برگزار مي‌شود، اطلاعات موجود مشخص مي‌کند توجه زيادي در ايجاد و برقراري تناسب ميان "خريدها و فروش‌ها " موجود نيست.
براساس آمار گرفته شده، در فصل جاري 20 تيم ليگ برتري تقريبا دو برابر رقم فروش خود، اقدام به خريد بازيکن کردند.

بر اين اساس در تابستان گذشته و دوره چهارهفته‌‌اي ژانويه (پنجره نقل و انتقالات زمستاني) اين تيم‌ها رقمي بالغ بر 700 ميليون و 415 هزار يورو به خريد بازيکن تازه‌وارد اختصاص دادند. در حالي که سهم فروش‌ها، در مجموع 343 ميليون و 755 هزار يورو بوده است.
در نظر گرفتن رقم کلي خريد و نيز فروش، معلوم مي‌کند که با عدم در نظر گرفتن يک نکته اساسي و پذيرفته شده در اقتصاد فوتبال حرفه‌اي يعني "اختصاص بودجه خريد از رقم فروش " تلاش‌هاي تيم‌هاي اين ليگ جهت جذب بازيکن صورت گرفته است.

از اين رو بدون هيچ تناسب منطقي و شايد تنها بخاطر مطرح‌کردن هرچه بيشتر، کسري منفي 356 ميليوني در چرخه اقتصادي تيم هاي ليگ برتري وجود داشته است.
از طرفي مجموع رقم خريد و فروش ثابت مي‌کند مبلغ يک ميليارد و 44 ميليون و 170 هزار يورو گردش پول نزد 20 تيم اين ليگ وجود داشته است.
از جمله تيم‌هاي اين پيکارها که به بارز‌ترين شکل ممکن به تناسب خريد و فروش توجه لازم نکرد و تنها به تزريق سرمايه‌ کلان به منظور جذب بازيکن پرداخت، منچسترسيتي است. تيمي که در فاصله دو سال بخاطر تغيير مالکيت بازيکنان گران‌قيمت پرتعدادي را جذب کرد.

در فصل جاري بازيکناني همچون ادين ژکو (37 ميليون يورو از ولفسبورگ آلمان)، يحيي توره(30 ميليون يورو از بارسلونا اسپانيا)، ماريو بالوتلي(29 ميليون يورو از اينترميلان ايتاليا)، داويد سيلوا(28 ميليون يورو از والنسيا اسپانيا، جيمز ميلنر (22 ميليون يورو از آستون‌ويلا)، ‌آلکساندر کولاروف (22 ميليون يورو از لاتزيو رم ايتاليا) و ... به جمع آبي‌هاي آسماني شهر منچستر ملحق شدند در حالي که سهم فروش بازيکن از اين تيم به ديگران بسيار پايين بوده است.

 

سفير ايران در ضيافت شام با کاروان تيم فوتبال سپاهان وعده داد در صورت پيروزي مقابل الهلال به آنها پاداش مي‌دهد.


   اعضاي تيم سپاهان اصفهان شب گذشته در ضيافت شام ميهمان سفير ايران در عربستان بودند.
سفير ايران در اين ديدار به مسئولان اين تيم وعده داد در صورتي که بتوانند الهلال را شکست دهند 14 سفر حج عمره را به آنها پاداش خواهد داد.
ديدار تيم هاي سپاهان و الهلال فردا ساعت 21 به وقت تهران برگزار مي شود.
سپاهان براي اين بازي محرم نويدکيا را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.

 

سر الکس فرگوسن، مربي منچستريونايتد بار ديگر گفته مي‌خواهد پل اسکولز قرارداد يک‌ساله جديدي با باشگاه امضا کند.


  فرگوسن گفته جایگاه مربیگری یونایتد برای اسکولز فراهم است.

اغلب گفته می شود این ملی‌پوش سابق انگلیس ممکن است دوران بازی خود را در اولدهام به پایان ببرد، باشگاهی که از کودکی طرفدارش بود.

اما مربی او می‌گوید او می‌تواند حداقل یک سال دیگر در یونایتد بماند: «می‌خواهم اسکولز بماند، اما او انسان مغروری است. او می‌خواهد در هر دیدار به میدان برود و این را کاملا درک می‌کنم.

اما اگر او در بعضی بازی‌ها استراحت کند و در بازی‌های مهم به میدان برود، ارزشی فوق‌العاده برای ما خواهد داشت.

وقتی پل بازنشسته شود جایی در میان مربیان ما خواهد داشت و همه در یونایتد می‌خواهند که او بماند.»

 

 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : آرمان

مربي باشگاه بارسلونا پس از برد آسان 0-3 اين تيم مقابل مايورکا، زبان به تمجيد از شاگردانش و به ويژه سيدو کيه تا گشود.


 پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا در پایان دیدار تیمش مقابل مایورکا که با برتری 0-3 تیمش همراه بود به تمجید از شاگردانش پرداخت

 در پایان این دیدار گواردیولا به روزنامه آ.اس گفت:« برد شنبه شب ما به لطف کیه تا به دست آمد. او یک بازیکن خط میانی قدرتمند است و ما به شدت به او نیاز داریم.برای او واقعا خوشحالم. »

 این در حالی است که خیلی از بازیکنان کلیدی بارسا به خاطر استراحت و یا به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب بودند و دانی آلوس، چابی، ویکتور والدس و کارلس پویول بنا به دلایل مختلفی شانس حضور در این دیدار را از دست دادند ولی گواردیولا از عملکرد بازیکنانی که در این دیدار حاضر بودند، کاملا رضایت داشت.

 مربی بارسا ادامه داد:« ترجیح می دادم که تمام شاگردانم حاضر بودند و کسی مصدوم نمی شد ولی شرایط بدین ترتیب است.»

 

 

 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : آرمان

سازمان ليگ برتر فوتبال از تغيير مکان يک ديدار از هفته بيست و ششم ليگ برتر خبر داد.


 ديدار دو تيم سايپا و استقلال تهران در هفته بيست و ششم ليگ برتر که قرار بود در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود، در همان روز و ساعت اعلام شده (پنجشنبه ساعت 17:30) در ورزشگاه آزادي انجام مي‌شود.

 
 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:33 ::  نويسنده : آرمان

 

ديدار دو تيم وستهم و ليورپول که در حضور حدود 35 هزار تماشاگر در ورزشگاه بولين گراوند لندن برگزار شد، با شکست قرمزپوشان ليورپول همراه بود.منچسترسيتي نيز در ديداري خانگي به تساوي رسيد.


وستهم 3- لیورپول1

اسکات پارکر، کاپیتان وستهم اولین گل بازی را به ثمر رساند تا لیورپول ناکامی دیگری را تجربه کند. وستهم در اکثر دقایق نیمه دوم هم کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت و درنهیات توانست سه امتیاز با ارزش را کسب کند.

لیورپول در این دیدار با سیستم 2-5-3 ایی که مقابل چلسی ثمر بخش بود ولی این بار این سیستم جواب نداد

پارکر در دقیقه 22 گل اول بازی را به ثمر رساند و دمبا با در دقیقه 45 باعث شد تا نیمه اول این بازی 0-2 به نفع تیم میزبان به پایان برسد. البته در نیمه دوم دو گل دیگر از راه رسید و گلن جانسون در دقیقه 84 برای لیورپول گلزنی کرد و کارلتون کول در دقیقه 91  سومین گل وستهم را به ثمر رساند تا کینگ کنی،دست خالی از لندن به خانه بازگردد

منچسترسیتی 1- فولام 1


در دیدار امشب ورزشگاه ایستلندز که میان دو تیم منچسترسیتی و فولام برگزار می شد و در حالی که منچسترسیتی در دقیقه 26 با گل ماریو بالوتلی از حریف پیش بود، این دامین داف بود که با گلی که دردقیقه 68 به ثمر رساند، رویاهای سیتی را به کابوس تبدیل کرد تا آنها با کسب تنها یک امتیاز از دیدار خانگی، شانسشان برای قهرمانی در رقابتهای این فصل را کمرنگ تر از قبل ببینند.

سیتی با کسب یک امیتاز از این بازی با یونایتد صدرنشین 10 امتیاز فاصله دارد و بدین ترتیب شانسش برای رسیدن به صدرجدول کمرنگ تر از قبل شد.

مانچینی در جریان این دیدار وینسنت کمپانی و داوید سیلوا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و حمایت 43 هزار تماشاگری که در ورزشگاه بودند نیز برای پیروزی سیتی دراین دیدار کافی نبود.چرا که مدافعان فولام با استواری تمام مقابل ضربات بالوتلی، تبس و ژکو ایستادگی می کردند.
فولام هم با کسب یک امتیاز این دیدار در رده سیزدهم جدول باقی ماند و 5 امتیاز تا رده سقوط جدول فاصله دارد.

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : آرمان

مربي محبوب آنفيلد مي‌گويد مارتين کلي دچار کشيدگي همسترينگ شده است.


   کنی دالگلیش می‌گوید تیمش در جریان شکست سه بر یک مقابل وستهم شایسته این باخت بود.

دالگلیش از مصدومیت‌هایی که در جریان دیدار روی داد هم صحبت کرد: «مارتین کلی دچار کشیدگی همسترینگ شده و رائول میرلس هم ضربه‌ای به زانویش خورده. البته به روشنی مشکل مارتین جدی‌تر از رائول است.

مشکل همسترینگ ممکن است او را از بازی یکشنبه آینده (مقابل منچستریونایتد) محروم کند، هرچند که هنوز مشخص نیست چه شود. اما به نظرم کشیدگی همسترینگ بیش از یک هفته طول می‌کشد تا خوب شود. رائول را هم نمی دانیم.»

او درباره بازی گفت: «بازیکنان تا پیش از این بازی فوق‌العاده بودند اما می‌دانستیم که سرانجام زمان باخت فرامی‌رسد. به نظرم باید بازیکنان شایسته این باخت بودند، اما باید سرشان را بالا بگیرند و بگویند که باید می‌باختند.

از روش بازی خود ناامید شدیم. ما در ابتدای بازی آرام بودیم اما آنها گل زدند، و این باعث شد برتری ذهنی بیابند و به خودشان باور پیدا کنند.»

دالگلیش درباره مصدومیت اندی کارول هم گفت: «او دارد از جدول زمان‌بندی بازگشت خود هم بهتر عمل می‌کند. ما هرگز نگفتیم اندی چه زمانی باید بازی کند. به محض این که خوب شود او را بازی خواهیم داد، چه هفته بعد باشد و چه هفته بعدتر.»

 

 

 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : آرمان

مهاجم هلندي تيم فوتبال آرسنال احتمال دارد در بازي برگشت ليگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا غايب بزرگ توپچي‌ها شود.


 در جريان ديدار نهايي شب گذشته جام اتحاديه انگليس، روبين فان‌پرسي از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شد. اين بازيکن 27 ساله تک گل آرسنال را به ثمر رساند اگر چه توپچي‌ها با نتيجه 2 بر يک شکست خوردند. وي در صحنه‌اي از بازي در اثر برخورد فيزيکي با بازيکن حريف دچار مصدوميت شد.
 آرسن ونگر، سرمربي تيم لندني در اين باره گفت: مصدوميت فان‌پرسي اتفاقي خوشايندي نيست. تلاش مي‌کنيم بتوانيم هرچه سريع‌تر از وجود او بهره بگيريم.
 ديدار برگشت آرسنال و بارسلونا در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا در روز 17 اسفندماه‌ انجام خواهد شد.
 تيم انگليسي که در بازي رفت کاتالان‌ها را با نتيجه 2 بريک مغلوب کرده، شب گذشته با از دست دادن اولين عنوان قهرماني،‌مصمم است در ادامه به ديگر افتخارات موجود دسترسي پيدا کند.

 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : آرمان

مديرعامل باشگاه پاس همدان با اعلام کناره گيري از سمت خود در اين باشگاه گفت: تصميم گرفتم با شرايطي که تيم پاس همدان دارد ديگر با اين باشگاه همکاري نکنم.


   به گزارش خبرنگار مهر، کریم ملاحی صبح امروز دوشنبه و پس از مشکلاتی که در اداره باشگاه پاس با آن روبه‌رو بود با اعلام استعفای خود به هیئت مدیره باشگاه رسما از این سمت کناره گیری کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید این خبر در خصوص دلایل کناره گیری خود از مدیرعاملی باشگاه پاس همدان اظهار داشت: شرایط برای ادامه همکاری مناسب نبود و به همین دلیل ترجیح دادم این مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کنم.

وی تصریح کرد: من پیش از این نیز دو بار استعفا داده بودم ولی با استعفای من موافقت نشده بود. این بار تصمیم گرفتم با شرایطی که تیم پاس همدان دارد دیگر با این باشگاه همکاری نکنم.

ملاحی برای مدیریت باشگاه پاس آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم با رفتن ملاحی مشکلات تیم پاس همدان برطرف شود و این باشگاه بتواند به جایگاه واقعی خود در فوتبال کشور باز گردد.

مدیرعامل مستعفی تیم پاس همدان در مورد کناره گیری سایر اعضای مدیریتی تیم پاس همدان گفت: از وضعیت آنها اطلاعی ندارم و تنها می توانم در مورد خودم اظهارنظر کنم و اینکه دیگر در تیم پاس مسئولیتی ندارم.

تیم فوتبال پاس همدان در جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور با 21 امتیاز رتبه  هفدهم را در اختیار دارد.
 

دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:, :: 15:27 ::  نويسنده : آرمان

ونگر در مورد گل ديرهنگام گفته که من کاملا نااميد شدم.


*در مورد گل دیرهنگام
"من کاملا نا امید شدم مثل دیگر اعضای تیم، ما مشکلاتی را برای شروع بازی داشتیم ، تعداد زیاد بازی هایی که انجام داده بودیم ما را کمی خسته کرده بود. برای همین زمان برد تا ما بتوانیم ریتم و روش خود را در بازی پیدا کنیم.
در نیمه دوم ما بهتر بودیم ولی نتوانستیم گل دوم را بزنیم و در نهایت گل در لحظات آخر، ما اشتباهی انجام دادیم که دیگر هیچ جای پاسخی برای ما نگذاشت ، ما خود را برای وقت اضافه آماده کرده بودیم."


*در مورد تیم بیرمنگهام
"من به آنها تبریک می گویم آنها از اشتباهات ما نهایت استفاده را بردند آنها جامی را بالای سر بردند که از دست دادن آن برای ما لطمه بزرگی خواهد بود.
ما باید به نگرش خود ایمان داشته باشیم و همچنان ایمان خود را حفظ کنیم ، دوباره خود را پیدا کنیم و *برای مسابقات پیش رو آماده شویم.
این تیم در حال حاضر بسیار نا امید است و ما بعد از بازی امشب با سوالات بسیاری رو برو خواهیم شد ولی از نظر من ما قدرت لازم را داریم که در برابر این انتقادات مقاومت کنیم. این موقعیت خوبی است که ما نشان دهیم که چقدر از لحاظ ذهنی قوی هستیم که می توانیم از پس شرایطی مانند این بر آییم."
*نظر ونگر در مورد برنده دیدار
"عدم ارتباط در این بازی وجود داشت، به طور طبیعی وقتی توپ در دست بازیکن حریف است یک بازیکن این مسئولیت را دارد که برای گرفتن توپ به دنبال آن برود ولی در این بازی عجیب بود که هیچ بازیکنی از بیرمنگهام برای توپ نمیرفت"
*وضعیت تیم در رختکن
"هر دوی آن ها ( کوشلنی و ژسنی ) به شدت در هم شکسته اند . فکر نمی کنم این لحظه خوبی برای اضافه کردن هر چیزی باشد . باید آن ها را دوباره بلند کنیم و به ان ها کمک کنیم . این کاری است که باید تیم بکند . این قسمتی از بازی است و ما شانس های کافی برای کشتن بازی داشتیم . آن ها می توانستند فقط خطرناک باشند . در پایان در یک ضربه ایستگاهی شاید کمی مضطرب کار کردیم ."
*پنالتی ای که در دقیقه دوم حادث شد
"من احساس نمی کنم که ژسنی از اینکه در زمین باقی ماند خوشحال بود . آن صحنه آفساید گرفته شد ."


*اینکه این شکست چقدر روی این ترکیب تاثیر می گذارد
"قطعا می تواند تاثیر بگذارد . نمی توانیم این را انکار کنیم . این یک نا امیدی بزرگ برای تیم بود اما ما یک رقابت بزرگ در مقابلمان داریم . کارلینگ کاپ چهار , پنج بازی است اما یک رقابت لیگ دارای 38 بازی است . به خاطر یک بازی نباید 38 بازی را کنار گذاشت ."
*دوباره بلند شدن تیم
"من باور دارم ما شخصیت این را داریم و موقعیت خوبی برای نشان دادن آن است ."
*درباره مصدومیت ون پرسی
"او مشکل زانو دارد . بله در هنگام گلزنی این مشکل پدید آمد ."
*از دست دادن بازیکنان مصدوم
"چیزی که هم اکنون برای ما در این لحظه سخت است از دست دادن تعداد بازیکن زیاد است . در 18 بازی اخیر یک بازیکن در ایپسویچ در بازی رفت از دست دادیم و یکی نیز امروز در حالی که در پی یک گل زیبا پدید آمد .
چیزی که تیم امروز به آن دست یافت قطعا مهیب بود و چیزی که باید برای هر بازی و پیروزی آن می رفتیم . ما راه درازی داریم که سخت است به دستش اورید چرا که برای پیروزی می رویم ."
*درباره اشتباهات دفاعی
اشتباهات دفاعی البته مثبت نخواهد بود .


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آبی استقلالی و آدرس footnet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 349
بازدید دیروز : 1051
بازدید هفته : 1518
بازدید ماه : 3402
بازدید کل : 48092
تعداد مطالب : 1181
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1

Alternative content